להתחברות

ילדים ומתבגרים עם מוגבלות

מחשבות בשלוליות ב | עמוד דיון

דיוני בית מדרש זה סגורים למשתתפיו בלבד.
אם ברשותך שם משתמש וסיסמא-
אנא הכנס בצד שמאלי העליון של האתר.

אם טרם נרשמת, ניתן לפנות לראש בית המדרש
ולבקש להצטרף לבית המדרש
malmam.sugia.net@gmail.com

תגובות אחרונות

user profile image
בלומנדל אורית
22.05.2019 11:35

הטקסט שלכם מביעה עמדה ברורה וכתוב בצורה המבוססת על הטקסט ואנו מסכימות עם עמדה זו לגבי הכלה אך אולי היה מקום לקחת דוגמאות ולהביע את דעתכם בצורה ברורה יותר .

user profile image
מליק מיטל
22.05.2019 11:26

מן הדברים עולה שהחברה, לפחות בסביבתה של הדוברת, אינה מכילה ומקבלת כלל. ישנה השפלה ופגיעה מילולית, הדרה מן החברה וחוסר מוחלט במתן הזדמנויות והתנסות. החברה מפגינה חוסר מודעות, רגישות סובלנות ואמפתיה לאדם עם מוגבלות או שונה מה"נורמה". בעיננו, בשנים האחרונות ניכרת התקדמות יחסית בנושא ההכלה של אנשים עם מוגבלויות. עם זאת, ישנה עוד דרך ארוכה ומשמעותית לשיפור כיוון שהחברה עדיין אינה מקבלת ומקרים כגון מקרה זה עוד קיימים.

user profile image
מליק מיטל
22.05.2019 11:13
אפרת, אלישבע, מיטל תמצות, "מחשבות בשלוליות" / ניקי ורד בר: תיאור מנקודת מבטה של אישה עם מוגבלות מסוימת. היא מתארת את חווייתה בחיים עוד מרחם אימה, דרך היבטים שונים, זמנים ואנשים במהלכם. היא מתארת תחושות של חוסר שייכות, חוסר משמעות ותכלית לחייה ואף דחייה נידוי וכליאה מצד החברה. היא חווה אי וודאות בנוגע לעתיד ובדידות תמידית הגורמת לה להרים ידיים ולקבל את הקיים בלית ברירה. קריאת הטקסט מעוררת תחושה קשה מאוד של עצבות עמוקה, של ייאוש והתנצלות על קיומה, של אכזבה מהחברה ואף על רצון להפסיק לחיות. לאורך הקריאה עולות בנו רגשות אשם ואחריות על יחסה של החברה אל הדוברת.  

משתתפים