להתחברות

ילדים ומתבגרים עם מוגבלות

מילים שלחשתי ב | עמוד דיון

דיוני בית מדרש זה סגורים למשתתפיו בלבד.
אם ברשותך שם משתמש וסיסמא-
אנא הכנס בצד שמאלי העליון של האתר.

אם טרם נרשמת, ניתן לפנות לראש בית המדרש
ולבקש להצטרף לבית המדרש
malmam.sugia.net@gmail.com

תגובות אחרונות

user profile image
חלפון קרן
22.05.2019 11:33

נועה נעם וקרן אנחנו מסכימות איתכן, זוהי התסכלות טרגית שלה על המוגבלות שנוצרה לה, חברה מכילה צריכה לקבל ולא להגביל, בנוסף לתת תחושת שייכות ולגיטימציה למוגבלות ולהבין שהיא עדיין אותו בן אדם פשוט צריכה קצת עזרה להתנייד.

user profile image
נחום גלי
22.05.2019 11:21
האישה דימתה את עצמה לאישה זקנה, והיא תיארה פעולות שאנשים זקנים עושים, ניתן להסיק כי החברה מתייגת את הפעולות האלו רק לאנשים זקנים. ואילו החברה הייתה מכילה שפעולות אלו יכולות להיות גם לאנשים נוספים שאינם זקנים, אולי האישה לא הייתה מרגישה שהיא זקנה. בנוסף, האישה כותבת שהיא פוחדת שישכחו אותה, וכנראה היא מתכוונת שישכחו את מי שהיא הייתה פעם לפני שעברה את השינוי שעברה, ואנחנו בתוק חברה מכילה צריכים לזכור אותה בתור אדם ולא בתור המוגבלות שהתווספה לה. יתרה מכך, האישה מתארת שהיא נזכרת בחופש, כנראה שהיא מרגישה שהחברה מגבילה וכובלת אותה למוגבלות שלה, כי אם החברה הייתה מכילה ומקבלת אותה, אולי היא הייתה פחות מרגישה את המוגבלות שלה מרכזית בחיים. אנו מסיקות מתוך האמירה של האישה שהיא כבר מתה שהתפיסה של החברה לאנשים עם המוגבלויות שאין משמעות לחיים שלהם, ולכן אם נכיל את המצב שלה, האישה לא תרגיש כי היא מתה.
user profile image
נחום גלי
22.05.2019 11:05

האישה מדמה את עצמה לאישה זקנה, היא מתארת התמודדויות שהיא צריכה לעבור ומציינת שהיא אינה שוכחת מה היא הייתה פעם. בהמשך האישה מתארת את געגועיה למי שהיא הייתה פעם ומזכירה לעצמה שהיא בחיים ומציינת את פחדיה מכך שישכחו אותה. ובסוף היא מציינת שמי שהיא הייתה פעם כבר איננה אך היא עדיין צריכה להמשיך לחיות ולהתמודד.

משתתפים