להתחברות

ילדים ומתבגרים עם מוגבלות

מילים שלחשתי א | עמוד דיון

דיוני בית מדרש זה סגורים למשתתפיו בלבד.
אם ברשותך שם משתמש וסיסמא-
אנא הכנס בצד שמאלי העליון של האתר.

אם טרם נרשמת, ניתן לפנות לראש בית המדרש
ולבקש להצטרף לבית המדרש
malmam.sugia.net@gmail.com

תגובות אחרונות

user profile image
מליק מיטל
22.05.2019 11:37

אנו מזדהות עם המסקנות שהועלו מן הטקסט. התובנה שבאומרה "אני פוחדת שישכחו אותי" ייתכן והיא מתכוונת למי שהייתה בעבר או למי שהיא בהווה, מוסיפה נקודת מבט שאנו לא ראינו. למרות זאת, יש לשים לב שמדובר בתחושותיה של אישה אחת, שאינן בהכרח משקפות את יחס החברה כולה לאנשים עם מוגבלויות.

user profile image
בלומנדל אורית
22.05.2019 11:24
בשיר מילים שלחשתי משתמשת רונה סופר במילים אני פוחדת שישכחו אותי משפט זה יכול להתייחס לפחד שישכחו את מי שהייתה פעם או שישכחו את מי שהיא עכשיו. במידה והיינו שואלות את רונה סופר האם היא מרגישה שמכילים את הלקות שלה כנראה על פי מילים אלה הייתה אומרת שלא . אנו כחברה צריכים לנסות להכיל כמה שיותר את כל האנשים על גווניהם השונים, במקרה כמו של רונה סופר עלינו להקשיב לה ולדבר איתה על פי מי שהיא, המחשבות שלה והרגשות ולא על פי הנכות שלה . בנוסף השיר נקרא מילים שלחשתי כלומר מילים שלא יכלה להגיד בקול ונשמע שהיא מפחדת להביע את מי ומה שהיא בחברה, אנו צריכים לנסות ליצור קהילות שיח המשלבות את כל האנשים באשר הם ונותנות מקום להביע את הקשיים .
user profile image
בלומנדל אורית
22.05.2019 11:12

רונה סופר היא אישה שעברה תאונת דרכים בנעוריה וכיום הולכת בעזרת מקל הליכה. בשיר שלה היא מתארת את התחושה שהיא אישה זקנה שצריכה עזרה בשריכת שרוכי הנעליים למרות גילה הצעיר. היא מדברת על מי שהייתה לפני התאונה בגעגועים ומתארת את המאבק האישי הפנימי שלה לחיות את החיים כמו שהיא עכשיו, למרות הקשיים הכרוכים בכך. בנוסף היא מתארת את התחושה לאחר התאונה כמוות והיוולדות מחדש, כאדם אחר שאינו חופשי ובעל פגמים.והיא מספרת על פחד משחרור מי שהיא הייתה פעם ושיכחה.

משתתפים