להתחברות

ילדים ומתבגרים עם מוגבלות

שילוב והכלה | עמוד דיון

דיוני בית מדרש זה סגורים למשתתפיו בלבד.
אם ברשותך שם משתמש וסיסמא-
אנא הכנס בצד שמאלי העליון של האתר.

אם טרם נרשמת, ניתן לפנות לראש בית המדרש
ולבקש להצטרף לבית המדרש
malmam.sugia.net@gmail.com

תוכן עניינים

הנמקת העמדות

לקריאה

תגובות אחרונות

user profile image
סדיגורסקי מיכל אליה
23.05.2019 23:24

לדעתי אנשים בעלי מוגבלויות צריכים לגור בדירה בתוך הקהילה, כך הם גם יוכלו לקבל את הסיוע לו הם נדרשים וגם יכלו להשתלב ולהיות עצמאים בתוך הקהילה. בנוסף הם אנשים בעלי זכויות, וצריכים לכבדם כמו שמכבדים כל אדם. ניתן לראות שעקרון זה מופיעה גם בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות "זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ומחויבותה של החברה בישראל לזכויות אלה, מושתתות על ההכרה בעקרון השוויון, על ההכרה בערך האדם שנברא בצלם ועל עקרון כבוד הבריות".

user profile image
חממי אורי
22.05.2019 0:36

אני תומכת בדירות בקהילה ואני מבססת את דעתי על פי המאמר "חוק שיוויון זכויות". כל אדם במדינה שלנו שווה לחברו, לכולנו יש זכויות שאנו יכולים לממש. חוק שיוויון זכויות נוסד בכדי לתת כבוד וחירות לאדם בעל מוגבלות, שכל אדם באשר הוא יכול להשתלב בחברה בכל תחום- עבודה, דיור, חברה.. אנשים בעלי מוגבלות יכולים לגור בכל מקום אשר ירצו, הדירות האלה תורמות להם המון ועוזר להם במתן עצמאות.

user profile image
ניסים הדס
21.05.2019 23:38
לדעתי, שילוב של אנשים עם צרכים מיוחדים בתוך הקהילה הוא אמור להיות טבעי אצל כל אחד מאיתנו. עצם זה שאנחנו מתדיינים על זה זה עצוב והשאיפה היא לחיות את זה כי הם פשוט אנשים! בנוסף, מתוך "האמנה לזכויות ילדים עם מוגבלויות", ישנו איסור האפלייה. אנשים עם מוגבלויות מודחים מחיי החברה בהרבה תחומים והיבטים גם ככה, אז את הזכות הבסיסית לגור יחד עם החברה ולהשתלב ככל אחד אנחנו ניקח מהם? אם אנחנו יכולים לגור היכן שאנחנו רוצים, אז מדוע אותם צריך להגביל? יש להם קשיים פיזיים ונפשיים רבים, אז גם את הקשר עם הסביבה והחברה אנחנו נגזול להם? השאלות רבות, והתשובות לצערי לא חד משמעיות לכולנו. לסיום, אני חושבת שזו זכותם המלאה להיות ולחיות איתנו, כמובן תוך סיפוק הצרכים והנגישות שהם זקוקים להם.
user profile image
סאפר רחלי
21.05.2019 23:18
ביסוד התפיסה של החוק לחינוך לילדים עם צרכים מיוחדים עומדים הערכים החברתיים שוויון ושילוב. צפיתי בסרטון של ארגון 'בזכות' המתאר את ההגבלה שקיימת במוסדות לאנשים עם צרכים מיוחדים, בו מספר עידו הגר בהוסטל :"מחליטים עבורי מתי אני אוכל ובאיזה שעה מכבים לי את האור…", זהו תיאור של מצב ההפוך משוויון ומשילוב. אני מאמינה כי לאנשים עם צרכים מיוחדים מגיעה הזכות המלאה לגור בקהילה,ולחיות כמו כולם בחברה, בדיוק כמו שזו זכותו הבסיסית של כל אדם, כל זאת תוך קבלת התמיכה והסיוע להם הם זקוקים על מנת שתהיה להם את איכות החיים הגבוהה ביותר.
user profile image
וקנין נעם
21.05.2019 22:57

אני בעד הסרטון. שכן צריך לשלב אנשים עם צרכים מיוחדים בתוך הקהילה מכיוון שגם לאנשים עם צרכים מיוחדים יש את הזכות לבחור ולהחליט איפה הם רוצים לגור או לחיות בלי שיפגעו בהם. מסתמכת על מקור של חוק שוויון זכויות לאנשים עם מגבלות שאומר " זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ומחויבותה של החברה הישראלית לזכויות אלה. מושתתות על הכרה בעקרון השוויון, על הכרה בערך האדם שנברא בתלם ועל עקרון כבוד הבריות.

user profile image
עוגן שיר
21.05.2019 21:46
אחת ממטרותיו של החוק לשוויון זכויות היא לעגן את זכותם של אנשים עם מוגבלויות להשתתפות שוויונית ופעילה בחברה בכל תחומי החיים. על מנת לקיים את הזכות הזו אני מאמינה שהכרחי לשלב אנשים עם מוגבלויות בקהילה. בסרטון "נגישות במרחב" מוצגים נתונים מדאיגים לגבי הדעות של החברה הישראלית כלפי אנשים עם מוגבלות. חלקם לא היו מעוניינים בקשר קרוב עם אדם עם מוגבלות או מוכנים להיות שכנים של אדם כזה. עובדות אלו נובעות בעיניי מחוסר היכרות עם אוכלוסייה זו ורק בעזרת מגורים בסביבה קהילתית ניתן יהיה לגשר על הפער שנוצר. בנוסף, בסרטון "מוגבלים במוסדות" מציגים מקרים קשים מאוד של הזנחה והתעללות, ויש לצמצם את המגורים במוסדות אלו.
user profile image
ספולטר אלישבע
21.05.2019 20:28

"המסגרות האשפוזיות-גריאטריות אינן נותנות מענה הולם לצרכים של אנשים צעירים סיעודיים. שיבוצם של אנשים צעירים במסגרות סיעודיות כלל אינה לוקחת בחשבון את צרכיו של האדם בהקשר החברתי." כפי שכותבים, המוסדות הסיעודיים שמיועדים לאנשים עם צרכים מיוחדים אינה מתאימה כלל לחיות ולגור בהם. לכן שילוב בקהילה איננה רק רצון של אנשים אלו, אלא חובה. שילובם בקהילה זהו האופציה היחידה והטובה ביותר לכל צרכיהם של האנשים עם צרכים מיוחדים, למשפחותיהם ובסופו של דבר, לנו.

user profile image
חוטר שמרית
21.05.2019 18:23
אני בעד שילוב ילדים עם מוגבלויות בקהילה,
אני חושבת שזוהי זכות בסיסית שמגיעה להם, כפי שניתן לראות באמנה בדבר זכויות הילד, על המדינות  החברות להבטיח לבעלי המוגבלויות להנות מחיים מלאים והוגנים תוך כדי כבוד.
user profile image
אמרון נופר
21.05.2019 10:58
אני בעד שילוב אנשים עם צרכים מיוחדים בדיור בקהילה עם סיוע מלא. הם בני אדם כמו כולנו וגם להם מגיעה הזכות לחיות בדירה שיש בה את כל מה שהם צריכים ובעיקר פרטיות. "בסל נמצאים כל השירותים תומכי דיור בקהילה, שיסייעו לאדם לממש את זכותו למגורים בקהילה בכבוד. לדוגמא, סיוע אישי בביצוע פעולות יומיומיות ובניהול משק הבית, ליווי במימוש זכויות, השגחה למניעת סיכון, תיאום וסיוע במימוש פעולות רפואיות ועוד." בתור אחת שעבדה בהוסטל ועברה עם הדיירים לדיור בקהילה אני יכולה להעיד על שיפור משמעותי אצל כל דייר ודייר. יש יחס אישי יותר, יש יותר מקום לרצונות האישיים שלהם והמשמרות לא היו נראות כמו "פס ייצור" של נתינת צרכים בסיסיים.
user profile image
קרקובר הילה
20.05.2019 21:16

אני בעד שילוב אנשים עם מוגבלויות בקהילה. הם אנשים כמו כולם וזו זכות של כל אדם לגור בקרב אנשים "רגילים" בצורה שוויונית. לתת להם מענה בכל תחומי החיים ולתת להם לחיות בעצמאות עד כמה שאפשר. מתוך חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות.

משתתפים